طبق ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیکی در هر معامله از راه دور مصرفکننده باید حداقل هفت روز کاری، وقت برای انصراف (حق انصراف) از قبول خود بدون تحمل جریمه یا ارائه دلیل داشته باشد. تنها هزینه تحمیلی بر مصرفکننده، هزینه بازپس فرستادن کالا خواهد بود. (هزینه باز پس فرستادن کالا تنها در صورت انصراف از خرید بدون معیوبی کالا میباشد در موارد غیر که متعاقباً اعلام خواهد شد هزینه آن نیز بر عهده شرکت آون خواهد بود.)
شروع اعمال حق انصراف به ترتیب زیر خواهد بود :
الف) درصورت فروش کالا، از تاریخ تسلیم کالا به مصرفکننده
توجه ۱: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد، هیچگونه دخل و تصرف، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمب، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفادهنشده باشد. همچنین اگر کالا به همراه هدیه فروختهشده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است .
توجه ۲: طبق ماده ۴۱ قانون تجارت الکترونیکی تأمینکننده میتواند کالا یا خدمات مشابه آنچه را که به مصرفکننده وعده کرده تحویل یا ارائه نماید مشروط بر آنکه قبل از معامله یا در حین انجام معامله آن را اعلام کرده باشد .
توجه ۳: در موارد زیر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا باید به واحد خدمات پس از فروش آون اطلاع داده شود تا مشمول مرجوعی کالا شود.
۱- آسیبدیدگی در اثر حملونقل، ایجاد شده باشد . در صورت تائید ، شرکت حملکننده مسئولیت جبران خسارت را خواهد پذیرفت. عودت زمانی صورت میگیرد که کارتن بستهبندی کالا به صورت قبل موجود باشد و هیچگونه آسیبی به آن وارد نشده باشد در غیر این صورت امکان عودت وجود ندارد.
۲- آسیبدیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد. عودت زمانی صورت میگیرد که کارتن بستهبندی کالا به صورت قبل موجود باشد و هیچگونه آسیبی به آن وارد نشده باشد در غیر این صورت امکان عودت وجود ندارد.
۳- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد . وجود مغایرت برمبنای مشخصات کالا و مشخصات فنی ثبتشده در وبسایت است. ممکن است عکس ظاهری دارای جزئیات اندکی با کالای اصلی داشته باشد. اگر تشخیص مغایرت از روی بستهبندی امکانپذیر است از باز کردن بسته خودداری شود.
توجه ۴: در موارد زیر طی ۷ روز پس از دریافت کالا باید به واحد خدمات پس از فروش آون اطلاع داده شود تا مشمول مرجوعی کالا شود.